Jak pozbyć się tłuszczu z brzucha? Sprawdzone metody

jak pozbyć się tłuszczu z brzucha

Pewnie nie raz zastanawiałaś się jak pozbyć się tłuszczu z brzucha. Czy znasz ten problem kiedy zdejmujesz ubranie i zamiast wyrzeźbionego brzucha pojawiają się fałdy, które zasłaniają wszystkie mięśnie? Co zrobić, aby pozbyć się tego problemu raz na zawsze? W tym artykule poznasz praktyczne porady jak spalić tkankę tłuszczową z dolnych części brzucha.

Jak pozbyć się wystającego brzucha?

Tłuszcz brzuszny jest metabolicznym rodzajem tłuszczu, który jest najczęściej spowodowany nieodpowiednim trybem życia lub złą dietą. Otyłość brzuszna często wynika z dostarczenia do organizmu pustych kalorii, a rzadziej jest spowodowana warunkami genetycznymi. Nieleczona otyłość brzuszna objawia się nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą oraz mniejszą wydolnością organizmu.

Każda osoba, która miała większą lub mniejszą nadwagę doskonale wie, jak potrafi to być frustrujące. Jak się okazuje otyłość nie musi trwać w nieskończoność i można ją zwalczyć. Poniżej znajdziesz metody, które pozwolą Ci pozbyć się tłuszczu z brzucha szybciej i skuteczniej.

Ćwiczenia aerobowe

Spalanie tłuszczu z brzucha to nie lada wyzwanie dla osób, które dopiero zaczynają przygody ze sportem wytrzymałościowym i aktywnością fizyczną. Jeśli jesteś leniwa i nie lubisz ćwiczyć to niestety ale będzie trudniej spalić tłuszcz. Fakty są takie, że osoby które aktywnie uprawiają sporty są zdrowsze, mają więcej energii i rzadziej mają nadwagę.

Które sporty ćwiczyć, żeby pozbyć się tłuszczu z brzucha? Najlepiej wykonywać ćwiczenia aerobowe, które wymagają wytrzymałości. Bieganie, jazda na rowerze, pływanie to sporty, które polecane są przez trenerów personalnych i lekarzy. Niedawne badania przeprowadzone na Uniwersytecie Duke pokazały, że pokonywanie 12 mil w ciągu tygodnia to odpowiedni dystans, aby zredukować pojawianie się tkanki tłuszczowej na brzuchu i innych częściach ciała.

Według naukowców z College of Sports Medicine aby zacząć spalać tkankę tłuszczową z brzucha i redukować wagę potrzeba co najmniej 150 minut treningu aerobowego. Gdy poświęcisz na trening 250 minut tygodniowo doprowadzisz do znacznej utraty wagi – wyjaśniają naukowcy. Inne badania przeprowadzone na różnych grupach osób, które się odchudzają również to potwierdziły. Aktywność fizyczna pomaga szybciej spalać zbędne kalorie i sprzyja odchudzaniu.

bieganie

Stres nie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej z brzucha

Żyjemy w świecie, w którym gonią nas terminy, zobowiązania czy nieuregulowane sprawy. To wszystko generuje stres, który źle wpływa na metabolizm i utrudnia proces odchudzania. Podczas sytuacji, które wymagają od nas wzmożonego wysiłku uwalniany jest kortyzol, który wpływa na funkcjonowanie tarczycy i utrudnia spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha. Wysoki poziom kortyzolu powoduje także powstawanie trzewnej tkanki tłuszczowej, która sprzyja powstawaniu chorób serca.

Nie trzeba wyjaśniać, że długotrwały stres powoduje wiele zmian w naszym organizmie, które mogą mieć poważne skutki w przyszłości. Jeśli chcesz szybciej spalić zbędne kalorie powinnaś dowiedzieć się jak skuteczniej radzić sobie ze stresem. Istnieje mnóstwo technik, dzięki którym można zredukować poziom stresu. Jednym z nich są ćwiczenia fizyczne, które aktywizują produkcje serotoniny odpowiadającej za dobry nastrój.

Świetnym ćwiczeniem, które pomaga zwalczyć stres jest joga. W badaniu przeprowadzonym na kobietach po menopauzie uprawiających jogę odkryto, że skuteczniej potrafią radzić sobie ze stresem i efektywniej zrzucać wagę. Ciekawe jest również to, że podobne efekty dały ćwiczenia relaksacyjne polegające na prawidłowym oddychaniu.  Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia i nie da się go całkowicie wyeliminować. Jeśli zależy Ci na skutecznym odchudzaniu warto nauczyć się jak sobie z nim radzić, aby mieć lepsze samopoczucie i szybciej zrzucić zbędne kilogramy.

stres i metody relaksacyjne

Jak skutecznie pozbyć się tłuszczu z brzucha za pomocą odpowiedniej diety

Największym problem w zwalczaniu zbędnych kilogramów jest brak ruchu oraz niewłaściwe nawyki żywieniowe. Obecnie coraz więcej osób je nieregularnie, eliminując ze swojej diety produkty zdrowe i pełno wartościowe. Jakie produkty powinnaś wyeliminować, aby szybciej schudnąć?

Unikaj cukru

Jest wiele osób, które nie wyobrażają sobie, żeby wyeliminować cukier ze swojej diety. Niestety ale fakty są takie, że cukier rafinowany nie sprzyja odchudzaniu. Kiedy spożywasz dużo cukru Twoja wątroba zostaje naładowana fruktozą, która z kolei przekształca się w tłuszcz. Liczne badania pokazały, że nadmiar cukru, ze względu na dużą ilość fruktozy może doprowadzić do odkładania się zbędnych rezerw tłuszczu w okolicach brzucha. To powoduje problem ze zrzucaniem wagi.

Czy to oznacza, że powinnaś całkowicie wyeliminować ze swojej diety cukier? Nie, ale ograniczenie cukrów, które znajdują się w napojach słodzonych oraz produktach wysoko przetworzonych pomoże Ci zachować odpowiedni bilans. Zamiast cukrów jedz częściej owoce, które nie dość, że są zdrowe to zawierają błonnik i łagodzą negatywne skutki fruktozy.

Ogranicz ilość spożywania przetworzonych produktów spożywczych

Ograniczenie spożywania produktów, które są wysoko przetworzone pomoże Ci efektywniej zgubić tłuszcz. Jedzenie produktów przetworzonych takich jak fast foodów, białego pieczywa czy napojów słodzonych powoduje powstawanie stanu zapalnego w organizmie, który źle wpływa na cały proces zrzucania wagi. Podobnie jak w przypadku cukrów rafinowanych dobrym zamiennikiem będą świeże warzywa i owoce. Zawierają one antyoksydanty, które mają właściwości przeciwzapalne i zapobiegają pojawianiu się tłuszczu na brzuchu.

Jak powinna wyglądać dobrze zbilansowana dieta?

Wszelkie magiczne diety często zawodzą. Zamiast wprowadzać nagłą dietę zacznij od drobnych zmian nawyków żywieniowych. Wprowadzaj do swojej diety warzywa, owoce, które mają dużo witamin i pomagają w zachowaniu dobrej kondycji fizycznej. Warto także dostarczać do organizmu zdrowe tłuszcze nienasycone, które wspomagają odchudzanie i mają działanie przeciwzapalne. Takie tłuszcze znajdziesz w owocach morza, oliwie z oliwek, w orzechach włoskich czy owocach awokado.

Zdrowa dieta w połączeniu z ćwiczeniami i aktywnością ruchową daje najlepsze rezultaty. Czy znasz inne metody, które wspomagają odchudzanie? Podziel się nimi poniżej w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *