15 praktycznych porad jak szybko i efektywnie schudnąć

jak szybko i efektywnie schudnąć

Czy przypominasz sobie sytuację, gdy próbowałaś różnych metod odchudzających, lecz albo nie przynosiły efektów albo traciłaś motywację? Jesteś już zmęczona szukaniem złotego środka i chciałabyś szybko i efektywnie schudnąć? W tym artykule poznasz sprawdzone porady, dzięki którym uda Ci się zrzucić zbędne kilogramy i wyglądać atrakcyjnie.

  1. Stosuj metodę małych kroków

Przypomnij sobie ten moment, w którym chciałaś szybko i efektywnie schudnąć. Być może pamiętasz te wszystkie frustrujące momenty, gdy wchodziłaś na wagę i ku Twojemu zaskoczeniu nic się nie zmieniło. Wiele osób, które dążą do szybkich efektów mają ten problem. Narzucają sobie zbyt wysokie oczekiwania, które później ciężko zrealizować.

Jesteśmy tylko ludźmi i to jest zupełnie normalne, że nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich dużych celów. Dlatego zastosuj metodę małych kroków. Polega ona na tym, że nie zmieniamy całkowicie naszej diety, treningu czy nawyków tylko zaczynamy od wprowadzania małych zmian.

Każdego dnia dokładamy do naszej diety coraz to nowe rzeczy, aż w końcu staną się dla nas nawykiem. Jeśli do tej pory unikałaś owoców to postaraj się każdego dnia dodawać do śniadania kawałek jabłka lub pomarańczy. Metoda jest prosta i skuteczna. Dzięki temu powoli przyzwyczajamy się do tego co jemy, wprowadzając lub eliminując niektóre posiłki, które po jakimś staną się dla nas naturalnym nawykiem.

  1. Zacznij dzień od pożywnego śniadania

Wszystkie posiłki, które jemy w ciągu dnia są ważne, ale śniadanie pełni tutaj kluczową rolę. Zdrowe i pełnowartościowe śniadanie sprawi, że poczujesz się lepiej i nie będziesz odczuwać chęci ciągłego podjadania.

Pełnowartościowe śniadanie to takie, które zawiera dużo białka i błonnika. Mogą to być na przykład płatki owsiane z dodatkiem owoców, które zaspokoją uczucie głodu na wiele godzin. Warzywa również są wskazane. Zbudowanie dobrego śniadania ustabilizuje Twój metabolizm na cały dzień i sprawi, że zrzucanie kilogramów stanie się łatwiejsze.

posiłek śniadanowy

  1. Pij kawę lub herbatę

Kawa potrafi być uzależniająca, ale jest też środkiem moczopędnym i doskonałym źródłem antyoksydantów, które chronią komórki przed uszkodzeniami. Podobnie jest z zieloną herbatą. Jak pokazały niedawne badania osoby, które piły codziennie zieloną herbatę spalały średnio 70 dodatkowych kalorii na dobę.

Zielona herbata ma także wiele innych właściwości, które zmniejszają ryzyko powstania nowotworów, poprawiają krążenie krwi i zwiększają odporność organizmu. Zieloną herbatę można pić tradycyjnie w filiżance lub przyjmować w formie suplementów diety.

  1. Uzupełniaj płyny za pomocą wody

Woda stanowi ponad 60% naszego ciała i jest niezbędna do życia. Badania pokazują, że woda ma wpływ nie tylko na nasze samopoczucie i koncentrację, ale wpływa także na odchudzanie. Najlepiej pić wodę przed posiłkiem, ponieważ gdy napełnimy żołądek to mamy uczucie sytości.

Dodawanie sztucznych zagęszczaczy, chemikaliów i słodzików nie jest wskazane, gdyż zawierają one cukier, który niekorzystnie wpływa na proces odchudzania. Pij naturalną wodę bez sztucznego doprawiania, żeby poczuć się lepiej i efektywniej schudnąć.

  1. Czekolada

Większość ludzi powiedziałoby, że nie wolno nam jeść czekolady, bo będziemy tyli. Jak pokazują badania przeprowadzone przez brytyjskich naukowców wcale tak nie jest.

Ciemna czekolada zawiera epikatechine, która zwiększa stężenie tlenku azotu we krwi, rozszerza naczynia krwionośne i ma bezpośredni wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z podjadaniem i stosować ją tylko jako dodatek do swojego codziennego jadłospisu, gdyż zbyt częste spożywanie jej może mieć odwrotny skutek.

  1. Wysypiaj się

Sen stanowi nieodłączny element naszego życia i wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. To jaki jest optymalny czas snu do dziś pozostaje kwestią wielu dyskusji. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Uppsala w Szwecji pokazały jakie znaczenie ma sen w kontekście zdrowia.

Naukowcy przeprowadzający eksperyment podzielili badanych na dwie grupy; pierwsza z nich spała 8 godzin dziennie, a druga tylko 4. Badacze sprawdzali jak ilość snu wpływa na funkcjonowanie jelit. Analiza pokazała, że osoby które spały krócej miały niedobory bakterii, które zwiększały ryzyko zachorowania na cukrzyce typu 2 i otyłość.

Ciekawostką jest również to, że gdy mało śpimy poziom leptyny w naszym organizmie jest niski. Leptyna jest hormonem produkowanym w tkance tłuszczowej i jej wysoki poziom powoduje brak łaknienia. Wniosek z tego jest bardzo prosty: wysypiaj się.

sen pomaga efektywnie schudnąć

  1. Pikantne jedzenie wspomaga szybkie i efektywne odchudzanie

Spożywanie pikantnego jedzenia może sprawić, że szybciej zaczniesz tracić kilogramy. Związek znajdujący się w papryczkach jalapeno i w pieprzu cayenne zwany kapsaicyną zwiększa uwalnianie hormonu stresu, takich jak adrenalina, które mogą przyśpieszyć metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Wpływa to na szybsze zrzucanie kilogramów.

Czasami warto dodać do naszych codziennych posiłków powyższe produkty, aby przyśpieszyć proces odchudzania, jednak nie należy przesadzać, gdyż zbyt wysoka dawka pikantnych produktów jest toksyczna dla organizmu.

  1. Produkty zawierające wodę

Wiesz już, że woda pomaga szybciej schudnąć, ale zawsze można ten proces uskutecznić. W tym celu warto jeść warzywa i owoce, które zawierają dużo wody. Są to m.in: ogórki, pomidory, szparagi, arbuzy, karczochy, seler, ananasy i żurawina. Dzięki nim utrzymasz wysoki poziom nawodnienia organizmu przez cały dzień i nie będziesz odczuwać chęci ciągłego podjadania.

  1. Ruszaj się wieczorami

Wieczorna aktywność fizyczna może być dla Ciebie szczególnie przydatna, gdy metabolizm spowalnia o późnej porze. Trzydzieści minut spaceru czy przebieżki zwiększa tempo przemiany materii i pomaga utrzymać ją przez następne 3 godziny, nawet jeśli przestaniesz się ruszać.

spacer

  1. Zrób coś nowego

Jeśli zależy Ci na zrzuceniu kilogramów musisz wyjść przełamać stare nawyki. Zamiast jeździć windą, przejdź się po schodach. Zamiast jechać gdzieś samochodem lub autobusem przejdź się na piechotę. Ruch jest niezwykle ważny, żeby szybko i efektywnie schudnąć. Przełamanie tych starych schematów pozwoli Ci spalić zbędne kalorie i szybciej osiągnąć wymarzoną wagę.

  1. Unikaj przetworzonego jedzenia

Im mniej przetworzonych produktów spożywasz tym lepiej. Unikaj jak najczęściej sztucznie modyfikowanej żywności i chemii, która zawiera konserwanty, które nie sprzyjają odchudzaniu. Zamiast tego jedz częściej świeże warzywa i owoce wspomagające odchudzanie.

  1. Nie pomijaj posiłków

Niedawne badania pokazały, że pomijanie posiłków wcale nie sprzyja chudnięciu. Rezygnowanie z niektórych posiłków może spowodować, że organizm będzie odkładać zapotrzebowanie kaloryczne na resztę dnia. W rezultacie będziesz odczuwała większe łaknienie na jedzenie.

Lepiej jeść więcej mniejszych posiłków w stałych odstępach czasowych niż mniej. Podziel posiłki na mniejsze porcje kaloryczne, aby zachować odpowiedni bilans i jednocześnie odczuwać energię przez cały dzień.

  1. Ćwicz

Zapisanie się do klubu fitness lub bieganie to świetne rozwiązanie dla każdej osoby, która chce szybko i efektywnie schudnąć. Jak pokazują badania uprawianie ćwiczeń dwa lub trzy razy w tygodniu daje świetne rezultaty. Nie dość, że zaczniesz szybciej spalać zbędne kalorię to Twoje samopoczucie będzie zdecydowanie lepsze. A o to przecież nam chodzi!

bieganie i fitness

  1. Przebywanie z ludźmi z pobodnymi celami

Nic nie daje takiej satysfakcji jak wejście na wagę i stwierdzenie, że kilka kilogramów poszło w dół. Istnieje mnóstwo sposobów, które pomogą Ci dojść do idealnej wagi, ale mało kto wspomina o przebywaniu z ludźmi, którzy aktywnie spędzają czas.

Przebywanie z takimi osobami zwiększy motywację i chęć do działania sprawiając, że szybciej osiągniesz zamierzone cele. A jeszcze lepiej gdy znajdziesz osobę, która ma podobne cele do Twoich. Może wśród Twoich znajomych jest ktoś kto ma podobne oczekiwania? Razem jest łatwiej i przyjemniej realizować wspólne cele.

  1. Suplementacja

Korzystanie suplementów jako dodatkowy wspomagacz również jest dobrym pomysłem. Należy pamiętać jednak, że dobrze zbilansowana dieta i ruch to najważniejsze fundamenty odchudzania. Jeśli zależy Ci na szybszym efekcie połącz te fundamenty z dobrym i naturalnym suplementem.

Suplement, który pomaga szybko i efektywnie schudnąć

green barley plusCzęsto rekomendowanym suplementem diety przez specjalistów jest produkt o nazwie Green Barley Plus. Zawiera on wyciąg z zielonego jęczmienia, który aktywnie spala tkankę tłuszczową i oczyszcza organizm. Jest on polecany szczególnie dla osób, które zamierzają prowadzić zdrowy tryb życia i zrzucić zbędne kilogramy.

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnej stronie produktu.

Teraz już wiesz jak szybko i efektywnie schudnąć stosując powyższe porady. Nie pozostaje nic innego jak wdrożyć je do swojego codziennego dnia. Napisz również w komentarzu o tym jakie są Twoje metody dotyczące odchudzania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *