Jak wzmocnić odporność organizmu naturalnymi metodami

jak wzmocnić odporność organizmu

W internecie i telewizji pojawia się coraz więcej informacji na temat zdrowej diety i odporności organizmu na choroby i przeziębienia. Pomimo tego, że temat jest popularny to ludzie zaniedbują ten obszar i częściej narzekają na przeziębienia i choroby. Wystarczy zastosować kilka metod, aby wzmocnić odporność i cieszyć się lepszą jakością życia.

Wzmocnienie organizmu

Wyobraź sobie, że masz ważne spotkanie i musisz się przygotować. Jednak czujesz, że coś jest nie tak z Twoim organizmem. Jesteś rozgrzana i czujesz, że coś Cię atakuje od środka sprawiając, że nie masz na nic siły. To prawdopodobnie przeziębienie albo choroba.

Zdarza się, że nasz organizm jest atakowany przez bakterie i wirusy, przed którym broni nas układ odpornościowy. W naszej obronie stają leukocyty, które mają za zadanie unieszkodliwić drobnoustroje przedostające się do organizmu. Jeśli leukocytów jest mało choroba wygrywa i zamiast cieszyć się udanym dniem jesteśmy zmuszeni uznać wyższość choroby.

Dzięki wiedzy na temat tego jak wzmocnić odporność organizmu jesteś w stanie szybciej realizować swoje plany. Jeśli zamierzasz schudnąć, wprowadzić nową dietę, przebiec kilka kilometrów czy wyjechać za granicę to będziesz w stanie to zrobić szybciej i skuteczniej. Żeby przejść do działania trzeba najpierw dowiedzieć jak działa nasz układ odpornościowy.

Co osłabia nasz organizm?

Jest wiele sytuacji, które osłabiają nasz organizm i zmuszają nas do zmiany planów. To jak sobie z nimi radzić zależy od kilku czynników.

Sytuacje stresowe

Gdy jesteśmy zdenerwowani to zmniejsza się odporność organizmu na choroby. Nasz układ odpornościowy jest ściśle powiązany z układem nerwowym dlatego istotne jest, żeby umiejętnie radzić sobie z niekomfortowymi sytuacjami. Gdy żyjemy w okresie nadmiernego stresu pomocne będą ćwiczenia relaksacyjne.

Niedobór witamin

Zła dieta jest jednym z najważniejszych czynników, który osłabia nasz organizm. W świecie opanowanym przez chemicznie modyfikowaną żywność jesteśmy coraz częściej narażeni na otyłość oraz zmniejszoną wydolność organizmu. Nie dostarczamy tych składników, które powinniśmy. Zamiast tego faszerujemy się produktami, które osłabiają nasz układ immunologiczny i otwierają bakteriom drogę do naszego organizmu.

Zmęczenie

Osłabienie organizmu jest silnie powiązane z sytuacjami stresującymi i niedoborem witamin. Jeśli nie dbamy o swoje zdrowie nie trudno będzie złapać przeziębienie. Może to być także spowodowane brakiem odpoczynku. Gdy trenujemy długo i intensywnie naturalne jest, że organizm potrzebuje czasu na regeneracje. Osoby które aktywnie spędzają czas często mają z tym problemem, ponieważ przeziębienie zaburza ich cykl treningowy.

sen na wzmocnienie organizmu

Jak wzmocnić osłabiony organizm w sytuacjach stresowych?

Wiemy już co jest przyczyną podatności organizmu na choroby. Teraz pozostaje dowiedzieć się jak wzmocnić odporność organizmu.

Zacznijmy od sytuacji stresowych. Nie każdy wie jak radzić sobie z nadmiernym stresem, powodującym wydzielanie kortyzolu, który ma negatywny wpływ na odporność organizmu. Coraz popularniejszą formą ćwiczeń, która relaksuje umysł jest medytacja, która polega na wyciszeniu i wglądzie we własne myśli.

Dla niektórych medytacja może się okazać dziwnym doświadczeniem jednak badania pokazują, że coraz więcej osób zaczyna ją praktykować z pozytywnymi rezultatami. Jak pokazał eksperyment przeprowadzony pod kierunkiem dr. Chopry w Kalifornii osoby, które regularnie medytowały były bardziej odporne na stres i lepiej radziły sobie z osobistymi problemami. Ponadto poprawiło się ich samopoczucie. Efekty nie są widoczne natychmiastowo, jednak regularne praktykowanie medytacji jest skutecznym sposobem w walce ze stresem.

medytacja na osłabienie

Inną czynnością, która redukuje poziom stresu jest sport wymagający wytrzymałości. Doskonale sprawdzi się bieganie, pływanie, jazda na rolkach, jazda na rowerze czy fitness. Nawet 30 minutowy spacer na świeżym powietrzu potrafi odprężyć organizm.

Co jeść, aby czuć się dobrze?

Podstawą są warzywa i owoce. Znajdują się w nich antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki wzmacniając odporność organizmu. Komponowanie posiłków z owoców i warzyw wpływa nie tylko na odporność ale również na samopoczucie oraz cerę.

Witamina d3

W naszym menu powinna znaleźć się witamina d3, która wzmacnia odporność komórkową i hormonalną. W niedawnych badaniach stwierdzono, że witamina d3 ma bezpośredni wpływ na odporność organizmu w walce z chorobami. Wśród społeczeństwa istnieje niedobór tej witaminy dlatego należy po nią sięgnąć, jeżeli zależy nam na większej odporności.

Witamina d3 powstaje w kontakcie skóry z promieniami słonecznymi. Aby uzupełnić zapotrzebowanie tej witamin w cieplejsze dni przebywaj na słońcu. Witamina d3 występuje również w rybach morskich oraz w formie suplementów.

Kiszonki

Wszelkie produkty kiszone zawierają probiotyki, które stymulują prace jelit i zwiększają odporność na zakażenia dróg oddechowych. Tu sprawdza się jedzenie ogórków, kapusty kiszonej oraz kiełków.

Witamina C

Jedna z popularniejszych witamin, które są dostępne na rynku. Chroni organizm przed działaniem wolnych rodników. Jest dostępna w naturalnych produktach i suplementach diety. Witamina C znajduje się w owocach cytrusowych (pomarańcza, cytryna) oraz warzywach takich jak kalafior, czy pietruszka

.owoce na wzmocnienie organizmu

Sen i odpoczynek

Każdy kto aktywnie uprawia jakikolwiek sport doskonale wie, jak ważny jest odpoczynek i regeneracja. Odpoczynek jest niezbędny do prawidłowej regeneracji mięśni i odbudowy zapasów energetycznych w całym organizmie. Dodatkowo pomaga uniknąć kontuzji co jest szczególnie ważne dla osób, które są w ciągłym ruchu.

Odpoczynek powinien składać się z odpowiedniej ilości snu. Należy zadbać o odpowiedni komfort snu tj. o ciszę i spokój. W czasie snu wydziela się melatonina, która reguluje prawidłowy rytm dobowy i ma wpływ na cały układ odpornościowy. To ile człowiek powinien odpoczywać zależy od genetyki oraz stylu życia. Szacuje się, że sen powinien trwać ok. 8 godzin.

Oprócz snu należy pamiętać o wypoczynku. Organizm człowieka jest tak zaprogramowany, że potrzebuje tlenu oraz wyciszenia. Wyjazd poza miasto czy weekendowy spacer po lesie wzmacniają procesy myślowe i odpornościowe. Zaniedbanie tego obszaru często jest skutkiem występowania osłabienia psychicznego oraz depresji.

Suplementy

Jeśli mamy niską odporność i nasz organizm nie przyswaja niezbędnych witamin pomocne jest korzystanie z suplementów diety. Mają one za zadanie dostarczyć do organizmu tych witamin, których nie przyswajamy w pokarmach.

cistus plus

Coraz większe zaufanie zdobywają suplementy z wyciągu z czystka, które wzmacniają odporność organizmu i poprawiają wydolność. Dla osób, które aktywnie uprawiają sport lub nie przyswajają niezbędnych składników odpornościowych, wyciąg z czystka będzie dobrym rozwiązaniem.

Cistus Plus to suplement w postaci tabletek, który dostarcza witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego. W składzie Cistus Plus znajduje się wyciąg z czystka, witamina C, witamina d3 oraz cynk, których regularne stosowanie podniesie odporność całego organizmu. Aby dowiedzieć się więcej o wyciągu z czystka kliknij tutaj.

Na odporność organizmu najczęściej wpływa stan psychiczny organizmu, dobrze zbilansowana dieta oraz odpowiednia ilość snu. Stosując się do powyższych reguł będziesz w stanie wzmocnić odporność organizmu i poprawić jakość życia. Jeśli uważasz, że znasz inne metody, które wzmacniają odporność napisz o tym poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *